Hét nieuws uit Vollenhove en Sint Jansklooster
16 mei 2024
Active

Land Veno Actueel Jaaroverzicht (deel 1/2)

Geplaatst op: 23 december 2023

De initiatiefnemers van Het Vergeten Zwarte Goud.

Wat gebeurde er zoal dit jaar? In ieder geval genoeg om nog met u op terug te blikken. We doken de archieven van dit jaar in en hebben tal van nieuwswaardigheden op een rijtje gezet. Na de kerstdagen volgt deel 2.

In januari vierde Willem Winters zijn 35-jarig jubileum bij het brandweerkorps van Vollenhove. De dames die de verlichte trekkertocht organiseerden, overhandigden een cheque van ruim 10.000 euro aan de Voedselbank Steenwijkerland. De lokale partij CPB vierde haar 50-jarig bestaan.

In februari werd een keet aan de Halleweg door de politie binnengevallen en werd nieuw onderzoek ingesteld naar de moord op echtpaar Vis. René vierde zijn 25-jarig jubileum als uitbater van Het Wapen van Utrecht. Niek Heetebrij uit Sint Jansklooster bleek de beste jonge timmerman uit de regio.

Een maand later werd in het Voorsterbos een hotel met meer dan 100 kamers geopend in het Voorsterbos. Boerderij Weidevol van de familie Spans vormde een avond het decor van Op1. Dier All In kreeg een make-over en Han Knol kondigde zijn vertrek aan als voorzitter bij de 4V’s en Albert Weijs werd maestro van Klooster.

In april werd de supermarkt van Kerssies in Vollenhove omgebouwd van Coop naar Plus. Corsogroep Hebbes moest een fikse tegenslag incasseren doordat er brand ontstond in hun bouwloods. Traditiegetrouw werd er weer veel gekocht en gekeuveld op de jaarlijkse Kloostermarkt.

Quint Mooiweer nam in mei Het Wapen van Utrecht over. Dominee Röben kwam naar Hervormd Vollenhove en ondertussen werden in Sint Jansklooster de voorbereidingen getroffen voor het Vergeten Zwarte Goud Festival.

In juni werd ‘De Proeme’ in het zonnetje gezet, hij werkte die maand al 40 jaar bij Drok. Zeker 700 liefhebbers trokken de wandelschoenen aan en liepen mee met de jaarlijkse vierdaagse van Sint Jansklooster. Arjen Plessen besloot in juni om terug te keren naar VHK.

Gepubliceerd door Robert Jansema

Contour