Hét nieuws uit Vollenhove en Sint Jansklooster
29 april 2024
Agenda
Active

Active Creations merksponsor Corso Sint Jansklooster

Geplaatst op: 28 maart 2022

Foto: COV/Wilko Visscher

Het grootste verlichte corso ter wereld rijdt rond in Sint Jansklooster. Een tweedaags evenement, dat gedragen wordt door 2500 vrijwilligers. Werkelijk alle inwoners van het dorp zijn actief om te laten zien wat een klein dorp groot maakt! Zoveel passie, toewijding en trots verdient waardering. Lokaal, regionaal, landelijk en zelfs internationaal. Om daaraan te werken, gaan Corso Sint Jansklooster en Active Creations een merkversterkende samenwerking aan.  

Het marketing- en communicatiebureau uit Zwartsluis tekent een contract als VIP-sponsor en stelt als onderdeel van die overeenkomst haar diensten beschikbaar. Active’s team van specialisten bestaat o.a. uit de corsohobbyisten Martijn Mooiweer en Kyra Leeflang. Zij kijken ernaar uit om het merk Corso Sint Jansklooster nóg meer op de kaart te zetten. Martijn: “Dat Kyra en ik passie voor corso hebben, geeft deze samenwerking een speciaal tintje. Maar deze merksponsoring past ook in onze filosofie om lokaal betrokken te zijn.”

Een sterk merk bouwen

Namens Corso Sint Jansklooster was PR-voorzitter Roel van de Zweerde nauw betrokken bij de totstandkoming van de coöperatie. “De laatste jaren hebben we grote stappen gezet op het gebied van waardering. Door de provincie Overijssel zijn we aangemerkt als beeldbepalend evenement, we werden tweede bij de landelijke erfgoedvrijwilligersprijs, we staan op Unesco’s Representatieve Lijst van Cultureel Immaterieel Erfgoed en landelijke media brengen ons evenement op tv. We willen de uitstraling van ons merk meer bij die status laten aansluiten. Daar helpt Active Creations ons bij.”

Communicatiemiddelen ontwikkelen
De eerste stappen zijn al gezet. Corso Sint Jansklooster liet haar evenement opnieuw positioneren en implementeerde al twee door Active Creations ontwikkelde middelen: logo’s en huisstijl en het plan voor social media. “Voor alle middelen geldt dat we synergie zoeken tussen de corsovrijwilligers en ons team”, aldus Kyra. “Ronnie Rook is vanuit de pr-commissie ons contactpersoon voor de social media bijvoorbeeld. Hij bewaakt de contentkalender en schakelt vrijwilligers in voor achtergrondverhalen. Vanuit elkaars kracht ontstaan zo producten, die de kwaliteit bieden die het corso en wij nastreven. Alles wat we samen nog gaan ontwikkelen, willen we op die manier aanvliegen.”

App en website
Het volgende project staat alweer op stapel: de lancering van de app. Roel: “De app wordt prachtig. Een handleiding vol praktische informatie voor de twee dagen waarop ons evenement plaatsvindt. Als vervanger van het papieren corsomagazine maken we hiermee een mooie stap naar een duurzamer corso.” Als online visitekaartje staat ook vernieuwing van de website nog op het verlanglijstje van de PR-commissie. “Onze site moet een aanvulling worden op de app. Ticketverkoop, sfeer en beleving willen we daar de grootste rol laten spelen. Maar dat is nog toekomstmuziek. Eerst focussen we ons op social media en de app.”

Gepubliceerd door Robert Jansema

Contour

Leistra